14 september 2020

Divisionsfinaler og oprykningskamp

FINALESPIL OG OPRYKNINGSKAMP

I weekenden 12. og 13. september havde RGK for første gang i mange år for alvor mulighed for succes på elitesiden i DGU´s Danmarksturnering.

1. holdet herrer skulle spille oprykningskamp for at komme i 2. division (og samtidig sikre at 2. holdet herrer kunne rykke op i 3. division).

Mod KGK i Kalundborg blev der i regn og storm spillet en forrygende match, som først bleve afgjort på aller sidste hul i den afgørende foursome. MEN desværre blev puttet, der kunne sikre omspil misset snært, og KGK løb med oprykningen.

Det ser dog ud til, at der i 2021 for alvore er potentiale til at sikre oprykning for begge hold. Tillykke med en flot sæson - også selvom oprykningen glippede til sidst.

1. holder senior var på Kellers Park uden for Vejle for at spille DM-finaler. Men efter at have vundet deres division sikkert, fik holdet ørerne i maskinen mod to meget stærke hold og måtte derfor "nøjes" med at være det fjerdebedste seniorhold i Danmark. Tillykke med en flot sæson - vi kommer igen i 2021.

Veteranholdet var ligeledes på Kellers Park. OG her gik det bedre... Desværre blev semifinalen tabt meget knebent, men om søndagen gik det bedre. Kampem om bronzen blev vundet efter en tæt kamp - så der blev trods alt metal til RGK i 2020. KÆMPE tillykke til veteranerne.