19 august 2022

RGK Divisionsweekend 13-14. august

I weekenden blev de sidste runder af divisionskampene spillet, og der var rigtig mange flotte resultater og puljeplaceringer.

1. holdets Herre (H1) vandt lørdag hjemme 10-2 over Nivå og spillede uafgjort ude mod Kokkedal søndag.

H1 Herre har haft en overbevisende sæson, med 4 storsejre og 2 uafgjorte og var derfor suveræn vinder af deres pulje og er dermed klar til at spille om oprykning til 2. division, hvor der i så fald skal spilles 36 hullers golf.

2. holdets Herre (H2) vandt lørdag 8,5-3,5 hjemme mod Hørsholm og taber med samme cifre søndag ude mod Asserbo.

H2 herrerne har ligeledes haft en stor sæson, hvor de har vundet 5 ud af 6 matcher, og hvor de inden sidste runde allerede var sikret oprykning til 4. division.

1. holdets Damer (D1) vandt lørdag overbevisende 11-1 hjemme over Dragør og taber knebent 7-5 søndag ude mod Kokkedal.

D1 har haft en god sæson og var kun et enkelt point søndag fra at kunne spille sig i oprykningsspillet til Santander Divisionen. D1 tager endnu en sæson i 1. division og satser på muligheden igen næste år.

Senior 1 (S1) vandt lørdag 10,5-2,5 ude mod Hjortespring og søndag hjemme 10-3 mod Ledreborg.

S1 har haft en godkendt sæson med tre vundne og tre tabte matcher med en flot slutspurt med to vundne matcher i sidste weekend for at ende nr. 2 i puljen. Det stod desværre tidligt klart, at det ville blive svært at nå medaljespillet imod et stærkt spillende hold fra Scandinavian, hvorimod en 2. plads ville være vigtig for at undgå at komme i pulje med Scandinavian til næste år i 1. division.

Senior 2 (S2) taber desværre både lørdag hjemme mod Fredensborg 11-2 og søndag ude mod Københavns 10-3.

S2 har haft en flot sæson med 3 vundne og 3 tabte matcher og ender nr. 2 i deres pulje og fortsætter i 3.division.

Veteran 1 (V1) vandt lørdag ude 10-3 mod Mølleåen og taber desværre søndag hjemme 9-4 mod Kokkedal.

V1 har haft en flot sæson med 3 vunden og 3 tabte matcher og ender nr. 3 i deres pulje. De misser med enkelte marginaler muligheden for at spille med om medaljer og fortsætte derfor i 1. division.

SuperVeteranerne (SV1) taber desværre deres match ude lørdag mod Søllerød 8-5.

SV1 har haft en svære sæson og ender på en 3. plads og forbliver i deres række.

Juniorerne (J1) vinder lørdag hjemme mod Søllerød 5-2, men taber desværre søndag ude mod Fredensborg 7-0.

J1 har haft en blandet sæson med 1 vundet, 1 uafgjort og 4 tabte matcher, men forbliver i 1. division med en 3. plads i deres pulje.

------------- ~ ~ ~ -------------

Sportsudvalget vurderer, at der har været en tilfredsstillende indsats fra alle holdene og den bedste start på den næste sæson er en flot afslutning på denne sæson. Sportsudvalget vil i løbet af vinteren nu arbejde på, hvordan vi i samarbejde med alle holdkaptajnerne, kan gøre det endnu bedre i næste sæson.

Der skal lyde en stor tak til alle spillerne, alle de frivillige i klubben og omkring holdene, der får det hele til at kunne lade sig gøre, uden jer ville der ikke være muligt at gennemføre 23 hjemmekampe og 23 udekampe.

Der skal også lyde en kæmpe tak til alle de RGK medlemmer, der tog til Kokkedal søndag eftermiddag for at vise opbakning til damerne. Det var en stor støtte til damerne, som betød meget for dem. Det var flere Rungsted medlemmer end Kokkedal medlemmer, der fulgte matcherne

Lørdag 10. september skal 1. holdets herre spille om oprykning til 2. division i Roskilde, hvor vi håber at der også vil komme rigtig mange RGK medlemmer og hepper på dem og bakke op om holdet, så de kan kommer op i 2. division.

/RGK Elite_DBK