Egen scoreindberetning
Via en computer eller tablet skal du selv indberette scorekort fra din golfrunde, så du bliver reguleret op eller ned i handicap. Ved selv at indberette dit scorekort får du med det samme kontrolleret, at du har regnet rigtigt, og du sparer samtidig klubbens sekretariat for arbejdet med at indberette scorekortet. Dit handicap bliver automatisk reguleret, så snart din markør har godkendt kortet.

Bemærk:
Det er kun scorekort fra baner i DANMARK, du selv kan indberette.

Scorekort fra baner i udlandet skal afleveres til din hjemmeklubs sekretariat.

INDBERET DIT SCOREKORT (VEJLEDNING)

• Vælg [Scores] i menuen til venstre og klik på [Indberet score] [1].

ANGIV GRUNDDATA

• I feltet [Dato] [1] skal du angive spilledatoen for runden. Dags dato er valgt som standard
  • I feltet [Runde] [2] skal du angive om din runde har været en privat runde eller en turneringsrunde. (bemærk at turneringsrunder typisk bliver indberettet direkte fra den afviklede turnering, så det skal du normalvis ikke selv gøre). Du skal ligeledes sætte flueben i [EDS] for, at scorekortet kan være tællende til regulering samt vælge, hvor mange huller du har spillet (9 eller 18 huller)
  • Under [Baneinfo] [3] skal du vælge, hvilken klub du har spillet i, bane du har spillet samt det teested, du har spillet fra. Dit SPH bliver automatisk regnet ud på baggrund af data for den enkelte bane. Har du spillet en bane i udlandet, kan du desværre IKKE selv indberette dit scorekort. Det skal afleveres til din hjemmeklubs sekretariat
  • I feltet [Markør] [4] skal du angive din markør. Hvis du kender din markørs medlemsnummer, skriver du det i feltet [Medlemsnr] og klikker på [Quicksøg]. Så bliver spilleren søgt frem. Er det et medlem i samme klub som dig, er det nok at skrive selve medlemsnummeret. Er det et medlem i en anden klub, skal du skrive hele DGU nummeret. Kender du ikke spillerens medlemsnummer, kan du skrive spillerens navn i [Medlemsnavn] og klikke på [Quicksøg]. Så kommer der en liste over mulige spillere. Hvis din markør ikke findes i GolfBox, skal du sætte flueben i det felt og angive spilleren navn og klub. I så fald er det din hjemmeklub som skal godkende dit scorekort

BEMÆRK... Husk ALTID at trykke på [Quicksøg] efter du har angivet din markørs nummer eller navn. Det er først, når der står et navn ud for [Navn] og [Klub] i markørfeltet, at din markør er gemt.

ANGIV ANTAL SLAG

• Til sidst skal du taste dine slag på hvert enkelt hul under [Scorkort] [1]. Der er sat flueben ved, at der automatisk skal hoppes videre til næste felt efter et ciffer. Hvis du fjerne fluebenet skal du selv klikke i næste felt. Det kan dog være en fordel at fjerne fluebenet, hvis du skal registrere et ciffer på 10 eller højere.
  • Når du har tastet alle dine slag ind og har kontrolleret, at det stemmer, afslutter du ved at klikke på [Gem] [2]. Kvittering fremkommer nu i toppen af billedet.

BEMÆRK... Du kan til enhver tid annullere din indberetning, sålænge du ikke har klikket på [Gem]. Når først du har gemt din indberetning, kan du ikke længere redigere i den. Opdager du en fejl EFTER du har gemt, skal du kontakte din hjemmeklubs sekretariat for at få det rettet.

BEMÆRK... Når scoren er registreret elektronisk (uanset om markøren har godkendt scoren eller ej) er det det nye handicap, der skal spilles til – dette gælder både reguleringer opad- og nedadgående.