07 september 2019

EM update fredag

Fra golf.dk

Danmark faldt med ære

Torsdag var Danmarks seniorherrer aldeles suveræne i kvartfinalen ved EM i Rungsted mod Spanien. 5-0 vandt holdkaptajn Hans Stenderups tropper med, og da semifinalen mod Irland blev indledt fredag formiddag, fortsatte danskerne i samme høje gear.

Lær det danske landhold at kende

For anden dag i træk vandt Søren Lauritsen og Henrik Daugaard uden at gøre brug af 18. hul. Cirka samtidig sørgede Hans Peter jacobsen for, at Danmark kom foran 2-0, da han afgjorde sin match på 16. hul med en sejr på 3&2.

Blot et point mere fra de tre sidste singles ville sende danskerne i finalen, men gulddrømmen brast under vægten af et irsk comeback.

Bjørn Nørgaards match var lige efter 18 huller, men det blev modstanderen John O'Brien, som sikrede sig sejren på første ekstrahul.

Michael Flindt nåede også ud på 18., hvor han tabte med to huller, og i sidste single led Tony Jensen et nederlag på 4&3. Dermed sluttede det 3-2 til irerne.

Selvom chancerne for samlet sejr ved europamesterskabet forduftede, så får de danske værter alligevel chancen for at hente metal. Lørdag spiller de om bronze mod Skotland.

Finalen kommer til at stå mellem England og Irland.

Danskerne går på banen fra klokken 13.06, finalen starter 13.48.

Tilskuere er velkomne. Har man ikke mulighed for at følge bronzekampen med egne øjne, findes stillingen her.