01 maj 2020

Banen åben for spil med særlige corona-regler

Corona-regler

Vi har besluttet at gennemføre følgende yderligere ændringer i Corona-reglerne:

• Bænkene sættes op ved teestederne, men man skal undgå at røre armlænet med hænderne
  • Klubbens trolleys kan benyttes. Husk at spritte hænder og håndtag af før og efter brug (benyt beholderen ved trolleys)

Vi har løbende justeret i regelsættet for spil under Corona-krisen. Derfor vil vi for en god ordens skyld minde om det gældende regelsæt frem til 10. maj, hvor vi afventer nyt fra myndighederne.

Højt aktivitetsniveau på banen – forsigtighed ved optagelse af nye medlemmer
Vi har taget hul på en helt usædvanlig sæson og må forvente, at resten af 2020 også vil være præget af Corona begrænsninger. Vi må lægge til grund, at stort set alle medlemmer vil være hjemme i Danmark hele sommeren ogformentlig vil spille meget golf i Rungsted - også i ferieperioden. Fleksible hjemmearbejdspladser og en bane i flot stand medvirker nok også til en øget efterspørgsel.

Den lette adgang til frit spil på banen er en fundamental og umistelig værdi i RGK, som vi altid skal værne om. Vi ser i den forbindelse frem til at vende tilbage til vores normale bookingsystem med mellemtider, der bookes samme dag i klubben. I lyset af den forøgede spilleaktivitet på banen vil vi dog også udvise forsigtighed med udvidelse af medlemskredsen.

Vi prioriterer som altid ægtefæller/samlevere og familiemedlemmer ved optagelse og opfordrer passive medlemmer, der ønsker at vende tilbage som aktivt medlem, til at kontakte os snarest. Og som altid modtager vi naturligvis også fortsat gerne andre ansøgninger om medlemskab.

Vi håber, at medlemmerne på trods af situationen får et virkelig godt golfår, hvor RGK vil være et fristed for medlemmerne med god adgang til at spille på en smuk bane i høj kvalitet.

De bedste hilsner
Administration og Bestyrelse